دوستی یا عشق ، کدامیک در رابطه زناشویی مثمر ثمرتر هستند؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

بسیاری از زوج ها قبل از ازدواج رسمی دارای روابط بسیار نزدیکی هستند ، اما به محض اینکه ازدواج کردند روابط سابق خود را از دست می دهند .
عشق  و دوستی در روابط همسرها ممکن است ؟ آیا اگر کسی همسرش را دوست داشته باشد می تواند روابط دوستانه ای نیز با او داشته باشد ، چه مرزی بین روابط دوستانه و همسرداری وجود دارد .
روان شناس فرانسوی به نام کاترین مارچی به تمام این سوالات درادامه مطلب پاسخ می دهد :
 

 

سوره يونس, آيه 57
يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ
اى مردم به يقين براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سينه‏هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است


تست اعتماد به نفس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

در این تست نباید برای همه سوال‌ها ارزش برابری را در نظر بگیرید. برای اینکه نمره خود رامحاسبه کنید، باید از سوال یك تا سوال 16 به هر پاسخ بله یك امتیاز و به پاسخ‌های خیر امتیازی ندهید. از سوال 17 تا سوال 25 به هر پاسخ خیر یك نمره و به پاسخ‌های بله نمره‌ای ندهید. حاصل جمع نمراتتان را می‌توانید با کمک راهنمای زیر تفسیر کنید:

25-17

عزت نفس شما بسیار پایین است. اصلا به‌ خود اعتماد ندارید. از خود ناامید شده‌اید. بلند شوید! دست از تحقیر خود ‌بردارید. سعی كنید خود را همان‌گونه كه هستید بپذیرید. توصیه ما این است که برای بالا بردن عزت نفس خود تلاش کنید.
 

16-8

احساسات شما در مورد خودتان پایدار نیست. گاهی از آنچه هستید یا انجام می‌دهید راضی بوده و گاهی با كوچك‌ترین حرف یا انتقاد از طرف دیگران، در مورد خود دچار شك و تردید می‌شوید.
 

كمتر از 7

تبریك می‌گوییم! اعتماد به نفس شما عالی است. البته قدر این ویژگی را بدانید اما مواظب باشید دچار غرور و خودبینی نشوید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: مجله سیب سبز



اعتماد به نفس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



سخن امام علی(ع)
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



عکس نوشته
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



آزمون بندر گشتالت , نحوه ی تفسیر:
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

آزمون بندر گشتالت

این آزمون در سال1938 توسط لورتا بندر loreta bender تدوین شد . کوپیتز koppitz آن را برای سنجش رشدی دیداری حرکتی کودکان 5-11 بکار برد.

مهمترین محاسن آن اجرای سریع آزمون است و یکی از چهار آزمونی است که مورد استفاده ی گسترده قرار گرفته است.

آزمون بندر، علاوه بر کاربرد اصلی خود یعنی تشخیص آسیب مغزی، کاربرد‌های مهم دیگری هم دارد. در مورد جامعه کودکان، برای سنجش آمادگی کودکان برای ورود به دبستان، پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی، ‌تشخیص کودکان دچار اختلال خواندن و ناتوانی یادگیری، ارزشیابی مشکلات هیجانی، مطالعه نارسایی‌های رشدی و همچنین به عنوان یک آزمون هوشی غیرکلامی به‌کار بسته شده است. در مورد نوجوانان و بزرگسالان، آزمون بندر برای تشخیص آسیب مغزی و به عنوان یک آزمون فرافکن برای سنجش ویژگی‌های شخصیتی مفید شناخته شده است.

بسیاری از کودکانی که دچار محرومیتهای اجتماعی هستند و در آزمونهای هوشی موفقیت کمتری دارند در آزمون بندر نتایج بهتری را نشان می دهند. اجرای آن بسیار سریع و ارزان است و بصورت فردی وگروهی می توان آنرا انجام داد.اجرای گروهی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی حدود 15تا 20دقیقه واجرای فردی آن به طور متوسط 3تا10 دقیقه وقت می گیرد.در عین حال تعبیر وتفسیر روانشناسی آن دشوار ومستلزم دانش وتجربه وسیع روانشناسی است. بهتر است از آزمون بندر به همراه یک آزمون مختصر کلامی به کار برده شود.

 



با این 14 روش از انرژی های منفی دوری کنید.
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند. انرژی ای که این افراد منتشر می کنند روی افکار و اعمال شما اثر نامطلوبی می گذارد؛ پس اگر به دنبال موفقیت بیشتر هستید دوری از منابع انرژی منفی برای شما اجباری است...................



پاورپویت روش های صحیح تست زنی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

پاورپویت آموزشی:

                    روش های صحیح تست زنی در کنکور

حجم:2.33مگابایت

لینک دانلود



برنامه ریزی برای کنکور
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

پاورپویت آموزشی:

                       برنامه ریزی برای کنکور سراسری

حجم:163 کیلوبایت

لینک دانلود



سوالات کنکور سراسری
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

ردیف نام گروه سال کنکور
سوالات به همراه پاسخنامه کنکور ریاضی وتجربی94
1 گروه ریاضی فیزیک 94
2 گروه تجربی 94

با کلیک برروی سال کنکور سوالات را به همراه پاسخنامه دریافت کنید.

 



پاور بانک